{"id":14,"date":"2024-03-01T11:42:07","date_gmt":"2024-03-01T11:42:07","guid":{"rendered":"https:\/\/bilflipp.no\/?page_id=14"},"modified":"2024-03-01T11:42:07","modified_gmt":"2024-03-01T11:42:07","slug":"terms-of-service","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/bilflipp.no\/terms-of-service\/","title":{"rendered":"Terms and Conditions"},"content":{"rendered":"
Denne\u00a0Avtalen<\/strong>\u00a0er inng\u00e5tt mellom\u00a0BILFLIPP AS<\/strong>\u00a0(\u00abheretter ogs\u00e5 omtalt som Selskapet eller Bilflipp), org. nr. 929814649, og\u00a0Kunden<\/strong>.<\/p>\n <\/p>\n Kontaktinformasjon BILFLIPP AS:<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Informasjon, videomateriale og bilder fra\u00a0<\/u><\/strong>www.bilflipp.no<\/u><\/strong><\/a>\u00a0\/\u00a0<\/u><\/strong>www.simplero.com<\/u><\/strong><\/a>\u00a0er eid av Selskapet og\/eller partnere og kan ikke kopieres\/lastes ned og\/eller gj\u00f8res tilgjengelig for tredjepersoner uten tillatelse.<\/u><\/strong><\/p>\n Selskapet forbeholder seg retten til \u00e5 forf\u00f8lge eventuelle brudd p\u00e5 Avtalen, herunder misbruk av kursmateriale, ulovlig kopiering \/ nedlasting mv.<\/p>\n <\/p>\n Bilflipp tilbyr f\u00f8lgende produkt (\u00abProduktet\u00bb):<\/strong><\/p>\n <\/p>\n \u00abTil en kurspris av kr. 29 700 f\u00e5r kunden str\u00f8mmetilgang til e-l\u00e6ringsplattformen og det forh\u00e5ndsinnspilte nettkurset BILFLIPP\u00bb<\/p>\n <\/p>\n Tilgangen gis over en periode p\u00e5 2 \u00e5r fra kj\u00f8psdato.<\/p>\n <\/p>\n Avtalen best\u00e5r av f\u00f8lgende vilk\u00e5r og eventuelt s\u00e6rskilt avtalte vilk\u00e5r.<\/p>\n <\/p>\n Ved eventuell motstrid mellom vilk\u00e5r, g\u00e5r det som er s\u00e6rskilt avtalt mellom Selskapet og Kunden foran (kampanjer etc.). Lovgivning som regulerer kj\u00f8p av tjenester mellom n\u00e6ringsdrivende og forbrukere supplerer n\u00e6rv\u00e6rende avtale.<\/p>\n <\/p>\n Avtalen inneholder informasjon om partenes rettigheter og plikter, samt behandling av personopplysninger, ansvarsbegrensninger og tvistel\u00f8sning.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Avtalen er bindende for begge parter n\u00e5r Kunden har gjennomf\u00f8rt kj\u00f8p av Produktet i Bilflipp sin digitale nettbutikk. Avtalen er likevel ikke bindende ved skrive- eller tastefeil i tilbudet fra Bilflipp dersom Kunden m\u00e5tte forst\u00e5 eller burde forst\u00e5tt det forel\u00e5 en slik feil.<\/p>\n <\/p>\n Produktet blir tilgjengelig n\u00e5r betalingen er mottatt og registrert, normalt innen 0-2 virkedager. Produktet anses levert n\u00e5r Kunden har f\u00e5tt tilgang til nettkurset i sin helhet, se mer om dette under punkt 5.<\/p>\n <\/p>\n Ved utl\u00f8pet av kontraktsperioden p\u00e5 2 \u00e5r opph\u00f8rer avtalen mellom Bilflipp og Kunden, og tilgangen til Produktet<\/p>\n <\/p>\n Avtalen kan ikke overdras av Kunden til en tredjepart<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Produktet koster NOK 29 700, se ovenfor under punkt 1.<\/p>\n <\/p>\n Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA.<\/p>\n <\/p>\n I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter.<\/p>\n <\/p>\n En fakturaavgift tilkommer p\u00e5 kj\u00f8p med faktura med 30 dagers forfall.<\/p>\n <\/p>\n Eventuell delbetaling skjer etter n\u00e6rmere avtale med Kunden<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Kunden tilbys f\u00f8lgende betalingsalternativer:<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Er Kunden forbruker, har Kunden 14 dagers angrerett fra den dagen avtalen inng\u00e5s, s\u00e5 sant avtaleinng\u00e5elsen har skjedd utelukkende ved hjelp av fjernkommunikasjon eller utenfor Bilflipps faste utsalgssted.<\/p>\n <\/p>\n Ved avtaleinng\u00e5elsen vil Kunden motta bekreftelse p\u00e5 den inng\u00e5tte avtalen per e-post, samt angrerettskjema. Kunden kan benytte seg av angreretten ved \u00e5 gi beskjed til Bilflipp innen 14 dager fra dagen etter avtalen ble inng\u00e5tt. Dersom fristen ender p\u00e5 en l\u00f8rdag, helligdag eller h\u00f8ytidsdag forlenges fristen til n\u00e6rmeste virkedag.<\/p>\n <\/p>\n Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt f\u00f8r utl\u00f8pet av fristen og Produktet ikke er tatt i bruk ved nedlasting\/str\u00f8mming.<\/strong><\/p>\n <\/p>\n Bilflipp vil s\u00e5 raskt som mulig umiddelbart bekrefte at meldingen er mottatt.<\/p>\n <\/p>\n Kunden har bevisbyrden for at angreretten har blitt gjort gjeldende, og meldingen b\u00f8r derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).<\/p>\n <\/p>\n Ved bruk av angreretten, vil Bilflipp tilbakebetale det bel\u00f8p Kunden har krav p\u00e5 innen 14 dager fra da Bilflipp fikk melding fra Kunden om bruk av angreretten. Tilbakebetaling vil foretas med samme betalingsmiddel som Kunden benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre partene uttrykkelig har avtalt noe annet.<\/p>\n <\/p>\n Avtalen mellom Bilflipp og Kunden gjelder levering av digitalt innhold som ikke leveres p\u00e5 et fysisk medium, jf. angrerettloven \u00a7 22 bokstav n, dvs. levering av str\u00f8mmetilgang til e\u0002l\u00e6ringsplattformen og det forh\u00e5ndsinnspilte nettkurset Bilflipp. Kunden gj\u00f8res derfor s\u00e6rlig oppmerksom p\u00e5 at angreretten ikke gjelder for tjenester som er levert, forutsatt at Kunden har uttrykkelig samtykket til at levering skjer f\u00f8r utl\u00f8pet av angrefristen p\u00e5 14 dager og erkjent at angreretten dermed g\u00e5r tapt ved slikt samtykke.<\/p>\n <\/p>\n Kunden kan avbestille Produktet – etter at den er bestilt og f\u00f8r den er levert, dvs. etter at Kunden har mottatt bekreftelse p\u00e5 inng\u00e5tt avtale og f\u00f8r Produktet levert. Etter at Kunden har samtykket til mottagelse av tjenesten kurset, og erkjent at angreretten bortfaller s\u00e5 snart nedlastingen\/str\u00f8mmingen starter, s\u00e5 bortfaller angreretten. Kunden kan etter dette ikke lenger benytte seg av angreretten.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Angrerettloven kun gjelder for forbrukere, og ikke en person som hovedsakelig handler som ledd i n\u00e6ringsvirksomhet. Kunder som hovedsakelig handler i n\u00e6ring, har ikke angrerett.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Dersom Bilflipp ikke leverer Produktet eller leverer Produktet for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kunden eller forhold p\u00e5 Kundens side, kan Kunden enten holde vederlag tilbake, kreve oppfyllelse eller heve avtalen.<\/p>\n <\/p>\n Kunden har bevisbyrden for at krav er blitt gjort gjeldende, og melding om dette b\u00f8r derfor skje skriftlig (e-post eller brev).<\/p>\n <\/p>\n S\u00e6rlige omstendigheter som utenfor Partenes kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, milj\u00f8katastrofe, pandemi eller lignende som hindrer partene i \u00e5 oppfylle sine forpliktelser, kan frigj\u00f8re en Part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at oppfyllelse ikke kan skje under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Kunden kan fastholde kj\u00f8pet og kreve oppfyllelse fra Bilflipp. Kunden kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som Bilflipp ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medf\u00f8re en s\u00e5 stor ulempe eller kostnad for Bilflipp at det st\u00e5r i vesentlig misforhold til Kundens interesse i at Bilflipp oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan Kunden likevel kreve oppfyllelse.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Dersom Bilflipp ikke leverer p\u00e5 tidspunktet som er avtalt mellom partene, kan Kunden heve kj\u00f8pet dersom Produktet ikke blir levert uten un\u00f8dig opphold eller innen en tilleggsfrist som partene uttrykkelig har blitt enige om<\/p>\n <\/p>\n Kunden kan heve kj\u00f8pet umiddelbart hvis Bilflipp nekter \u00e5 levere Produktet eller det er klart at Bilflipp ikke kommer til \u00e5 levere. Tilsvarende gjelder hvis det er avtalt eller fremg\u00e5r klart av omstendighetene at levering innen eller p\u00e5 et bestemt tidspunkt er avgj\u00f8rende for Kunden, og Bilflipp ikke har levert til riktig tid.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Kundens eventuelle erstatningskrav er under enhver omstendighet begrenset til det som er betalt for Produktet, med mindre annet f\u00f8lger av alminnelige erstatningsrettslige regler<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Produktet vil kunne ha en mangel dersom den ikke er i samsvar med det som er avtalt om blant annet art, mengde, kvalitet, veiledning og kundeservice.<\/p>\n <\/p>\n Hvis det foreligger en mangel ved Produktet og dette ikke skyldes Kunden eller forhold p\u00e5 Kundens side, kan Kunden enten holde vederlag tilbake, kreve retting eller omlevering, kreve prisavslag eller heve avtalen.<\/p>\n <\/p>\n Kunden m\u00e5 gi Bilflipp melding om krav som fremsettes som f\u00f8lge av mangelen. Kundens krav kan tapes etter alminnelige regler om passivitet hvis Kunden venter s\u00e5 lenge med \u00e5 gi melding at det ville virke illojalt overfor Bilflipp \u00e5 gj\u00f8re gjeldende krav. Retten til \u00e5 gj\u00f8re gjeldende krav kan tapes ogs\u00e5 etter foreldelseslovens regler om foreldelse.<\/p>\n <\/p>\n Kunden har bevisbyrden for at krav er blitt gjort gjeldende, og melding om dette b\u00f8r derfor skje skriftlig (e-post eller brev)<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Kunden kan holde tilbake vederlag for \u00e5 dekke krav som f\u00f8lge av mangelen, men ikke mer enn det som vil gi betryggende sikkerhet for kravet.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Kunden kan kreve at en mangel rettes eller at en tilsvarende ytelse uten mangel blir levert. Bilflipp kan motsette seg kj\u00f8pers krav dersom gjennomf\u00f8ringen av kravet er umulig eller p\u00e5f\u00f8rer Bilflipp urimelige kostnader.<\/p>\n <\/p>\n Uavhengig av hva Kunden \u00f8nsker, st\u00e5r Bilflipp fritt til \u00e5 velge om avhjelp skal skje gjennom at en mangel rettes eller ved at det leveres en tilsvarende ytelse uten mangel (omlevering), s\u00e5 sant dette skjer innen rimelig tid og ikke medf\u00f8rer en kostnad eller vesentlig ulempe for Kunden.<\/p>\n <\/p>\n Dersom retting eller omlevering ikke skjer innen rimelig tid, eller medf\u00f8rer en kostnad eller vesentlig ulempe for Kunden, kan Kunden avvise dette. Selv om Kunden verken krever retting eller omlevering, kan Bilflipp tilby retting eller omlevering hvis tilbud om dette fremsettes uten opphold.<\/p>\n <\/p>\n Kunden kan likevel kreve prisavslag eller heving umiddelbart hvis mangelen etter sin art er s\u00e5 alvorlig at det ikke er rimelig \u00e5 forvente at Kunden skal godta et avhjelpstilbud.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Hvis mangelen ikke rettes eller ytelsen ikke omleveres, kan Kunden kreve et prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom ytelsens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand p\u00e5 leveringstiden.<\/p>\n <\/p>\n Gjelder avtalen levering over en periode, omfatter prisavslaget den perioden da Produktet hadde en mangel.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n I stedet for \u00e5 kreve prisavslag kan Kunden heve avtalen, med mindre mangelen er uvesentlig.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Kundens eventuelle erstatningskrav er under enhver omstendighet begrenset til det som er betalt for Produktet, med annet f\u00f8lger av alminnelige erstatningsrettslige regler<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Etter at Produktet er levert, blir Kunden ikke fritatt fra \u00e5 betale for Produktet selv om Kunden leverer innholdet tilbake til Bilflipp.<\/p>\n <\/p>\n Dersom Kunden ikke betaler eller oppfyller de \u00f8vrige pliktene etter avtalen eller gjeldende lovgivning, og dette ikke skyldes Bilflipp eller forhold p\u00e5 Bilflipp side, kan Bilflipp holde Produktet tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning og rente fra Kunden.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Dersom Kunden ikke betaler p\u00e5 avtalt tidspunkt, kan Bilflipp holde Produktet tilbake eller stanse videre levering inntil Kunden betaler eller stiller betryggende sikkerhet for kravet<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Bilflipp kan fastholde avtalen og kreve at Kunden betaler kj\u00f8pesummen etter at Produktet er levert. Dette gjelder ogs\u00e5 i de tilfellene hvor det er avtalt delbetaling.<\/p>\n <\/p>\n Dersom Kunden misligholder sin betalingsforpliktelse\/betalingsplan, dvs. ikke betaler til avtalt forfall og\/eller oversitter avtalt betalingsfrist ved delbetaling med 10 dager, forfaller kravet i sin helhet til betaling. Dette gjelder likevel ikke s\u00e5 lenge betalingen hindres av stans i betalingsformidlingen eller andre forhold utenfor Kundens kontroll som Kunden ikke kan overvinne.<\/p>\n <\/p>\n Er Produktet enn\u00e5 ikke levert, tapes retten til \u00e5 kreve oppfyllelse hvis Bilflipp venter urimelig lenge med \u00e5 fremme kravet<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Bilflipp kan heve avtalen p\u00e5 grunn av forsinket betaling eller annet vesentlig kontraktsbrudd fra Kundens side. Fastsetter Bilflipp en rimelig tilleggsfrist for betaling og Kunden ikke betaler innen denne fristen, kan Bilflipp heve kj\u00f8pet.<\/p>\n <\/p>\n Bilflipp forbeholder seg retten til \u00e5 heve avtalen ogs\u00e5 i tilfeller hvor Kunden har f\u00e5tt levert Produktet.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Dersom Kunden ikke betaler kj\u00f8pesummen i henhold til avtalen, kan Bilflipp kreve renter av kj\u00f8pesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutg\u00e5ende varsel, bli sendt til inkasso. Kunden kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Bilflipp kan kreve erstatning for det tapet Bilflipp lider som f\u00f8lge av kontraktsbrudd fra Kundens side. Dette gjelder likevel ikke s\u00e5 langt Kunden godtgj\u00f8r at kontraktsbruddet skyldes stans i betalingsformidlingen eller en annen hindring utenfor Kundens kontroll som han eller hun ikke med rimelighet kunne ventes \u00e5 ha tatt i betraktning p\u00e5 avtaletiden eller \u00e5 unng\u00e5 eller overvinne f\u00f8lgene av.<\/p>\n <\/p>\n Erstatningen skal svare til tapet, herunder utlegg, prisforskjell og tapt fortjeneste, som Bilflipp er p\u00e5f\u00f8rt ved kontraktsbruddet. Dette gjelder likevel bare tap som en med rimelighet kunne ha forutsett som en mulig f\u00f8lge av kontraktsbruddet.<\/p>\n <\/p>\n Hindres Kunden i \u00e5 oppfylle avtalen til rett tid, skal Kunden melde fra til Bilflipp om dette. F\u00e5r Bilflipp ikke en slik melding innen rimelig tid etter at Kunden fikk eller burde ha f\u00e5tt kjennskap til hindringen, kan Bilflipp kreve erstattet tap som kunne ha v\u00e6rt unng\u00e5tt om meldingen hadde blitt gitt i tide.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Kunden er selv ansvarlig for all bruk av Produktet. Ved kj\u00f8p av Produktet samtykker Kunden til han eller hun bruker Bilflipps produkt p\u00e5 eget ansvar, og at programmet er en opplysningstjeneste. Kunden fritar Selskapet og dets ansatte, dets partnere og partneres ansatte for ansvar for alle eventuelle skader som kan oppst\u00e5 og for eventuelle krav som m\u00e5tte oppst\u00e5 i forbindelse med Kundens bruk av Produktet. Kunden aksepterer alle eventuelle risikoer, forutsigbare eller uforutsigbare.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Bilflipp har gjort alt man kan for \u00e5 sikre at innholdet har h\u00f8y kvalitet. Ved \u00e5 kj\u00f8pe Produktet aksepterer og godtar Kunden at Kunden selv er fullt ut ansvarlig for egen fremgang og egne resultater. Bilflipp tilbyr ingen garantier om inntekter eller resultater. Kunden er alene ansvarlig for sine handlinger, og Kundens resultater er avhengig av blant annet personlige faktorer, inkludert Kundens ferdigheter, kunnskap, evne, engasjement, forretningssans, nettverk og \u00f8konomiske situasjon.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n Dersom Kunden blir rammet av alvorlig sykdom eller p\u00e5 annet vis forhindret fra \u00e5 ta i bruk Produktet, og kan dokumentere at dette skyldes forhold utenfor Kundens kontroll (alvorlig sykdom etc.), vil Bilflipp AS g\u00e5 i dialog med Kunden for \u00e5 finne en l\u00f8sning til det beste for begge parter<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n\n
\n
\n
2. Avtaleinng\u00e5else og levering<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
3. Pris<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
4. Betaling og betalingsalternativer<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
\n
5. Avbestilling og angrerett<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
5.1 Forbukerkunder<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
5.2 Bedriftskunder<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
7. Forsinket levering<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
7.2 Oppfyllelse<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
7.3 Heving<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
7.4 Erstatning<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
8. Mangel ved Produktet<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
8.1 Tilbakeholdsrett<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
8.2 Retting eller omlevering (avhjelp)<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
8.3 Prisavslag<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
8.4 Heving<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
8.5 Erstatning<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
9. Kontraktsbrudd fra Kunden<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
9.1 Tilbakeholdsrett<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
9.2 Oppfyllelse<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
9.3 Heving<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
9.4 Renter ved forsinket betaling\/inkassogebyr<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
9.5 Erstatning<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
10. Kundens ansvar ved bruk av tjenesten<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
11. Ansvarsbegrensning<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
12. Avbrudd, sykdom mv<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
13. Endring av tjenesten og vilk\u00e5rene<\/strong><\/h2>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n